tisdag 9 oktober 2012

THAILAND BABY!!
 
 
Nu börjar det närma sig så smått.
Guuud vad jag längtar till Thailand.
 
Framför allt känns det spännande att resa själv.  :)
 
Har fixat en liten nedräknings hjälp.
 
 
 

söndag 30 september 2012

Pause...


Tre gånger har jag varit i Danmark och inseminerat mig.
Ingen av gångerna har det tagit..
Det här har varit en lång och tuff procedur.
Det har varit många upp och ner känslor, men just nu orkar jag inte med mera neråt dippar..
Av den anledningen har jag bestämt mig för att åka till Thailand i november. 11 härliga dygn på Koh Samui alldeles ensam med sol, bad och värme för att ladda mina batterier.

Min längtan och önskan att få barn finns kvar, starkare än innan jag påbörjade den här processen.

Nästa gång jag gör ett försök kommer det att ske via Storkklinikens IVF klinik istället. Det kostar mer för var gång, men det är också större chans att det tar.

Vi får se när det blir.

                              Under tiden görs min lilla blogg om till en resedagbok istället.






Bungalown på bilden ovan är bokad till mig!!
Några meter från stranden på Mae nang beach, det kommer bli helt fantastiskt!!
 
Jag kommer försöka skiva om mina tankar och upplevelser under mina dygn i Thailand.
Att resa ensam så länge har jag aldrig tidigare gjort och det kommer säkert bli en upplevelse jag sent ska glömma.



Ni som vill, får följa min resa här :)







 

onsdag 1 augusti 2012

Stor röjjning!!

Oj, oj, OJ!! Vad mycket skräp man samlar på sig på kort tid!!
Framför allt kläder.
Hur kommer det sig att ett plagg man ser i en affär, gillar och köper. Inte är något man använder när det väl kommer till kritan?!
Fattar inte..
det kan väll inte vara så att smaken förändras på hemresan från affären, eller?!

Har fått ihop ca 4 papperkassar med kläder jag inte använt på ett år. Ungefär hälften av plaggen har jag använt en eller ingen gång!!

Oavsett så känns det mycket skönt att ha fått det gjort! Trodde jag skulle få MASSOR med ny plats i byrån och garderoberna, men icke. Känns fortfarande lika fullt! Det är också konstigt.. Vart har jag haft alla kläderna?

Nåja, nu är det i alla fall gjort och det känns mycket skönt!
Det känns lite trist att spendera två av mina semesterdagar till att städa och röjja, men tack alla vädergudar för att det inte varit super väder just dessa dagar :)

Så här ser jag ut när jag städar, i min fantasi:


Fast det här är nog närmre sanningen:






Om några dar bär det av till Öland igen! JIPPIE!!
Jag längtar verkligen tillbaka.
Har dock inte bestämt ännu om jag tar bilen ner eller bussen... Bilen är ju lite knackig, men jag tänker att om den brakar så gör den det.
Får hålla alla tummar att den håller fram och tillbaka.  :)

Troligtvis blir det ridning på Öland när jag är där. Dock inte Western då jag FORTFARANDE, (13 dagar senare) har ont i musklerna på insidan av låren.. Inte så väldtränad tjej just nu..  :/

Ciao från städtanten!  :)