söndag 3 februari 2013

Dåtid.

Nu var det återigen ett bra tag sen jag skrev nått i min blogg..
Det kanske inte kommer bli så ofta i framtiden heller, men någon gång ibland vill jag i allafall få in ett inlägg.

Det har hänt lite saker sen sist...
Blir nog ett alldeles för långt inlägg om jag ska gå in på allt i detalj, men jag kör en sammanfattning.

Först och främst så var jag i Thailand, alldeles ensam!!
Jag var lite orolig innan jag åkte iväg över hur jag skulle känna det när jag väl var på plats.
Det enda jag kan säga nu i efterhand är att det är den bästa semestern jag varit på!!
Jag fick liksom en bit av allt: Lite regn och mulet, mycket sol, värme och bad, härliga människor i min närehet från olika länder, god mat, lite shopping och en nära döden upplevelse som involverade en giftorm.
Ja, som sagt, lite av allt liksom :)



Det tuffaste på hela resan var inte att vara själv, det var resan hem..
När planet skulle lyfta från Bangkok från Stockholm bröt jag ihop totalt! jag var INTE beredd på det. Det var inte heller det stackars pensionärsparet som satt bredvid..  *LOL*

Men hem kom jag i allafall med många bilder och härliga minnen!
 


 
Efter hemkomsten från Thailand hade jag ca 1½ vecka hemma i sverige innan det var dags att ge sig ut och flyga igen. Den här gången bar det av till pappa på Irland.
Det här var första gången jag flög till Dublin och sen tog buss till Derry. Det var helt ok, men bussresan var inte den roligaste... Nästa gång jag åker dit kommer det bli Ryan air och flyg hela vägen till Derry, mycket bekvämare!
 
Det blev en bra vecka på Irland. Först åkte jag från ett regnigt Sverige till ett super varmt Thailand sen kom jag hem till snökaos och minusgrader för att några dagar sedan åka till ett milt och regnigt Irland över jul. Det var som att uppleva alla årstider på tre veckor, ganska kul!  :)
 
 
 
Julmiddag hos marty
 
 
 
Julafton firade vi hemma hos min syster Martina, hon hade lagat så mycket mat så det skulle ha räckt till HELA släkten (ca 50 pers)!! Men oj vad gott det var!!! Ingen inlagd sill dock, det var faktiskt den jag saknade mest... Ska nog lägga in en burk de här veckan så kan jag snaska sill nästa helg.. Ja, det ska jag göra! Mums.
 
 
 
 
 


 
 
 
Rona, Pappa, Cathy och jag
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var ute en kväll på en pub något kvarter från pappas hus. Rona, Cathy, Maureen, pappa och jag. Det var väldigt roligt! Pappa uppträdde med fyra sånger och sen sjöng både Rona och jag en sång var, mycket kul!! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hem åkte jag dan innan nyår för att kunna vara med på Camillas och Thomas 20 års/Nyårsfest! Det var nog lite optimistiskt av mig för tyvärr fick jag huvudvärk på eftermiddagen innan festen och den höll i sig hela kvällen. det blev i alla fall lite dans och jag var med på tolvslaget innan jag gav upp och åkte hem. 
 
 
Det var en snabb uppdatering om vad som hände i slutet på förra året, 2012.
Inför 2013 är det andra saker på tapeten. Mer om det i nästa inlägg.  :)

 

tisdag 9 oktober 2012

THAILAND BABY!!
 
 
Nu börjar det närma sig så smått.
Guuud vad jag längtar till Thailand.
 
Framför allt känns det spännande att resa själv.  :)
 
Har fixat en liten nedräknings hjälp.
 
 
 

söndag 30 september 2012

Pause...


Tre gånger har jag varit i Danmark och inseminerat mig.
Ingen av gångerna har det tagit..
Det här har varit en lång och tuff procedur.
Det har varit många upp och ner känslor, men just nu orkar jag inte med mera neråt dippar..
Av den anledningen har jag bestämt mig för att åka till Thailand i november. 11 härliga dygn på Koh Samui alldeles ensam med sol, bad och värme för att ladda mina batterier.

Min längtan och önskan att få barn finns kvar, starkare än innan jag påbörjade den här processen.

Nästa gång jag gör ett försök kommer det att ske via Storkklinikens IVF klinik istället. Det kostar mer för var gång, men det är också större chans att det tar.

Vi får se när det blir.

                              Under tiden görs min lilla blogg om till en resedagbok istället.






Bungalown på bilden ovan är bokad till mig!!
Några meter från stranden på Mae nang beach, det kommer bli helt fantastiskt!!
 
Jag kommer försöka skiva om mina tankar och upplevelser under mina dygn i Thailand.
Att resa ensam så länge har jag aldrig tidigare gjort och det kommer säkert bli en upplevelse jag sent ska glömma.



Ni som vill, får följa min resa här :)