söndag 3 februari 2013

Nutid

Nytt år.
Nya möjligheter!

Nu kör jag igång igen.
Efter tre misslyckade insemineringsförsök under 2012, gör jag nu ett nytt försök fast med IVF den här gången.

Den 15 januari var jag nere i Köpenhamn på Storkkliniken IVF för ett första samtal och undersökningar.
Goda nyheter från läkaren, allt såg bra ut. Har även varit hos min gynekolog i Sverige och hon har oxå gett klartecken!

Jag hade en enorm tur att min svenska läkare skrev om det Danska receptet till ett Svenskt, så nu får jag nyttja högkostandskyddet. Hade hon inte gjort det hade medicinerna kostat mellan 10-15.000:-! Inte så billigt...
Men, som sagt jag hade tur!

I veckan som kommer ska jag på ett ultraljud för att se så att jag inte har några cystor. Om allt ser bra ut kommer jag på cykeldag 3 börja med hormonerna!! LÄNGTAR!!

Så till alla i min närhet, Bee warned!!
Jag kanske, förhoppningsvis inte, men kanske, kommer vara lite överkänslig ett tag framöver..
Fast, det är jag ju redan nu när jag tänker efter..  ;)

Det känns i alla fall väldigt spännande!

2013 Nuuuu KÖR VI!!!  :)


Dåtid.

Nu var det återigen ett bra tag sen jag skrev nått i min blogg..
Det kanske inte kommer bli så ofta i framtiden heller, men någon gång ibland vill jag i allafall få in ett inlägg.

Det har hänt lite saker sen sist...
Blir nog ett alldeles för långt inlägg om jag ska gå in på allt i detalj, men jag kör en sammanfattning.

Först och främst så var jag i Thailand, alldeles ensam!!
Jag var lite orolig innan jag åkte iväg över hur jag skulle känna det när jag väl var på plats.
Det enda jag kan säga nu i efterhand är att det är den bästa semestern jag varit på!!
Jag fick liksom en bit av allt: Lite regn och mulet, mycket sol, värme och bad, härliga människor i min närehet från olika länder, god mat, lite shopping och en nära döden upplevelse som involverade en giftorm.
Ja, som sagt, lite av allt liksom :)



Det tuffaste på hela resan var inte att vara själv, det var resan hem..
När planet skulle lyfta från Bangkok från Stockholm bröt jag ihop totalt! jag var INTE beredd på det. Det var inte heller det stackars pensionärsparet som satt bredvid..  *LOL*

Men hem kom jag i allafall med många bilder och härliga minnen!
 


 
Efter hemkomsten från Thailand hade jag ca 1½ vecka hemma i sverige innan det var dags att ge sig ut och flyga igen. Den här gången bar det av till pappa på Irland.
Det här var första gången jag flög till Dublin och sen tog buss till Derry. Det var helt ok, men bussresan var inte den roligaste... Nästa gång jag åker dit kommer det bli Ryan air och flyg hela vägen till Derry, mycket bekvämare!
 
Det blev en bra vecka på Irland. Först åkte jag från ett regnigt Sverige till ett super varmt Thailand sen kom jag hem till snökaos och minusgrader för att några dagar sedan åka till ett milt och regnigt Irland över jul. Det var som att uppleva alla årstider på tre veckor, ganska kul!  :)
 
 
 
Julmiddag hos marty
 
 
 
Julafton firade vi hemma hos min syster Martina, hon hade lagat så mycket mat så det skulle ha räckt till HELA släkten (ca 50 pers)!! Men oj vad gott det var!!! Ingen inlagd sill dock, det var faktiskt den jag saknade mest... Ska nog lägga in en burk de här veckan så kan jag snaska sill nästa helg.. Ja, det ska jag göra! Mums.
 
 
 
 
 


 
 
 
Rona, Pappa, Cathy och jag
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var ute en kväll på en pub något kvarter från pappas hus. Rona, Cathy, Maureen, pappa och jag. Det var väldigt roligt! Pappa uppträdde med fyra sånger och sen sjöng både Rona och jag en sång var, mycket kul!! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hem åkte jag dan innan nyår för att kunna vara med på Camillas och Thomas 20 års/Nyårsfest! Det var nog lite optimistiskt av mig för tyvärr fick jag huvudvärk på eftermiddagen innan festen och den höll i sig hela kvällen. det blev i alla fall lite dans och jag var med på tolvslaget innan jag gav upp och åkte hem. 
 
 
Det var en snabb uppdatering om vad som hände i slutet på förra året, 2012.
Inför 2013 är det andra saker på tapeten. Mer om det i nästa inlägg.  :)

 

tisdag 9 oktober 2012

THAILAND BABY!!
 
 
Nu börjar det närma sig så smått.
Guuud vad jag längtar till Thailand.
 
Framför allt känns det spännande att resa själv.  :)
 
Har fixat en liten nedräknings hjälp.