tisdag 7 maj 2013

Dag 5

Följden av huvudvärken i lördags blev en ordentlig förkylning.. Inte så kul.. Men jag kämpar på, det är ju en kort vecka så jag får snart vila!  :)

Idag är det dag 5 på behandlingen, börjar känna mig lite svullen över nedre magregionen.. Vill helst bara ha på mig löst sittande mysbyxor...

Ser INTE fram emot morgondagen då jag måste börja ta en spruta till, utöver hormonsprutan. Den andra sprutan har en grövre nål och vätskan svider ett bra tag efter att den injicerats.. Det värsta är att jag måste ta den på morgonen den här gången.  Alltså en elak spruta påmorgonen och en mindre elak spruta på kvällen...
Usch och fy, men det är bara att bita ihop. 

 
Vem vet, det kanske blir en bebis den här gången  :) 



söndag 5 maj 2013

Dag tre.

Vet inte om det berodde på sprutorna eller om det är något annat, men igår fick jag en hemsk huvudvärk.
Ingenting bet på den, inte ens att jag la mig för att sova mellan kl:14-19 ca..
Lagade lite mat och la mig igen vid kl:21 ca.. Sov till runt 10 idag och vaknade med huvudvärk, halsont, feber och snuva...
Nu har huvudvärken äntligen gått över, men usch vad jobbigt det varit..
Speciellt som jag har varit tvungen att jobba lite i helgen..
Blev inte riktigt så många timmar som jag räknat med, men nästan i alla fall.

Ikväll är det dags för spruta tre.
Den här vändan har de gett mig en högre dos än förra gången, det känns!!
Svullenheten och tröttheten kom fortare, även gråtattackerna, acne och chokladsuget...
Tack vare (?!) huvudvärken har jag inte kunnat gå och köpa någon choklad, men imorn blir det nog värre..
Kladkaka, kexchoklad, Pigalle mmmm vad gott  ;)

Den här gången har jag bestämt mig för att köpa ett 3-pack IVF försök. Dels för att ha fler chanser men mest för att koppla bort stressen över att inte ha fler försök om det inte funkar på första.
Nu kan jag slappna av på ett annat sätt.
Missförstå mig rätt, jag kommer vara spänd och förväntansfull så klart, men kanske lite lugnare än förra gången.





lördag 4 maj 2013

Äntligen dax!

Äntligen, efter tre månaders väntan har jag nu fått klartecken att starta nästa Ivf försök!
Den senaste månaden har gått i snigelfart men nu är jag igång!

Det gick mycket lättare att ta sprutan den här gången. Förra gången satt jag i nästan 30 minuter innan jag kunde sticka nålen i magen. Nu gick det direkt! :)
Förra vändan fick jag en dos på 300 enheter de första 7 dagarna och sen höjdes den till 375 enheter de sista dagarna.
Den här gången börjar jag direkt med 375 enheter. Ska bli spännande att se om det blir fler äggblåsor nu.

Så, 1 spruta avklarad, ca 13 more to go ;)