måndag 5 augusti 2013

På väg, igen :)

Nu är jag på väg till Köpenhamn för att få tillbaka några befruktade ägg.
Hade inga ägg blivit befruktade skulle de ha ringt imorse, men det har de inte gjort :)
Så nu jäklar!!

 
Tredje gången gillt!!
Eller hur? :)




 

lördag 3 augusti 2013

Äggplock

Nu är det klart.
Själva plocket gick superbra, gjorde nästan inte ont alls. Jag var lugn och avslappnad och fokuserade på andningen hela tiden.
Efteråt blev det värre.. Jag fick jätte ont i RUMPAN?!?!
WTF?!
De gissar att någon liten nerv kommit i kläm under proceduren. Det var iallafall  INTE skönt.
Den bästa beskrivning av smärtan jag kan ge är att det kändes som vassa vågor blandat med muskelkramp som kom och gick.
Då fick jag mer smärtstillande och nu mår jag hur bra som helst ;)
Resultatet:
Vänster sida: 6 ägg
Höger sida: 4 ägg
TIO ÄGG TOTALT!!
Nytt rekord för mig. Det känns jättebra och förklarar även varför jag känner mig tyngre och mer öm den här gången.
Nu gäller det bara att de blir befruktade oxå..
Om allt går som det ska blir det insättning på måndag.
De ringer och ger besked på måndag morgon.
Nu ligger jag nedbäddad i sängen och ska sova en stund.
Tjing från Malmö :)

torsdag 1 augusti 2013

Sista sprutan, igen....

Jahopp.
Nu har jag tagit den sista sprutan, igen..
Hoppas innerligt att jag inte behöver ta dem igen..

Första gången jag skulle åka till Köpenhamn kände jag rädsla inför hela grejen. Andra gången kände jag mig trygg för jag visste vad som skulle hända. Den här gången vill jag bara att det ska vara över och att jag är hemma igen.

Det tar så mycket extra energi att behöva åka så långt och sova borta i flera nätter. Hade varit mycket bekvämare och energisparande om jag kunde fått göra det här i Stockholm, eller åtminstone i Sverige.

Tåget går imorgon förmiddag så jag packar imorgonbitti, är för trött ikväll.
Känns som att jag nyss packade upp efter förra resan, men det är faktiskt ca två månader sedan.. Tiden går fort när man har roligt, eller nått..