onsdag 11 februari 2015

Nedräkningen har börjat!

Nu är det snart dags igen!!
Har hämtat ut nästan alla medicinerna inför nästa IVF.
Hormonet som Storkkliniken skrivit ut till mig, Fostimon, säljs tydligen inte i Sverige längre...  Snopet!
Så, nu måste jag invänta nytt recept på Gonal-F istället...
Så kan det bli, men det var ju en himla tur att jag bestämt mig för att hämta ut allt en månad i förväg, annars hade det blivit tajt...

Känner mig väldigt redo inför det här försöket, det senaste försöket gjordes i augusti 2013 så min kropp har nu fått tid att återhämta sig.

Om ca fyra veckor sätter jag igång!



tisdag 10 februari 2015

Bygga säng med förvaring under.

Har haft ett litet projekt här hemma där jag försökt få mer fri golvyta samt mer förvaring.

Nu har jag byggt upp min säng med hjälp av en Malm byrå och virke.
Har av några vänner blivit ombedd att dela med mig av ritningen och det gör jag ju gärna.

Nu har jag igen direkt ritning, men bilder och beskrivning delar jag gärna med mig av.
Reglerarna som jag använt är av granvirke 45x70cm
Två stycken som är 191cm (långsidorna)
En som är 120 cm ( huvudändan)
En som är 70 cm (fotändan)
En som är 31 cm (ska sitta på långsidan uppe vd huvudändan)
En som är 50 cm (ska fästas i 31 cm regeln och 191 cm regeln på långsidan, höger sida, se bilderna)
Ben nio stycken som är 70 cm långa
Två reglar som är 61 cm ( att sätta som stabiliserar mellan benen i fotändan samt vid huvudändan.
En som är 72 cm (att sätta fast i mitten benen för stadga)
Jag använde självborrande träskruv, 9 cm långa, samt trälim för att fästa ihop reglarna.
På insidan i varje hörna satte jag vinkelbeslag som fästes med självborrande träskruv, 4 cm långa.
 





 
Lycka till med ert bygge!

torsdag 1 januari 2015

Nytt år, nya möjligheter!

Gott nytt år!

Vad ska då 2015 föra med sig?
Mina förhoppningar innefattar bättre ekonomi, finna kärleken och mest av allt hoppas jag att mitt sista IVF ska fungera.