tisdag 10 mars 2015

Dagens utmaning!

Blir definitivt att gå och handla!
Det brukar ALLTID slinka med en kaka, bulle eller chokladbit framme vid kassan..
Tänk om butikerna kunde ladda de korgarna med frukt och grönsaker istället för godis..
Tror att många skulle sluta göra de där "sista-sekunden-impuls-godis-köpet" då.

Kanske ska föreslå det för min lilla butik där hemma..

Idag åker jag dock till Coop som är lite större och lite billigare än min lilla Ica butik.

Vi får se hur det går!!

måndag 9 mars 2015

Dag 1 av 5 avklarad med BRAVUR!!!!

Jag önskar jag kunde säga att: "det var lugnt, inga problem, var inte sugen på sötsaker alls idag"
Men så var det VERKLIGEN INTE!!!

När jag kom till jobbet och skulle hämta den obligatoriska koppen thé så stod det en låda med Bondkakor på bänken. BONDKAKOR!!! Jag älskar bondkakor, eller, tja, alla sorters kakor.. Men just idag var det Bondkakor jag inte kunde leva utan!! Eller, ja, alltså det kändes så just i den sekunden. Snacka om att vara beroende... 
Känslan kan verkligen jämföras med abstinensen jag fick när jag precis slutade röka..

Jag gjorde i alla fall mitt thé och var precis på väg att ta två kakor när jag kom ihåg, idag är ju första dagen av fem utan godsaker!!
Så, vad gjorde jag?
Tog jag någon kaka, eller stod jag emot?


JAG STOD EMOT!!!

Istället för att ta en kaka eller två, gick jag till kylen och hämtade ett päron! Mycket nöjd tjej!!



1 dag avklarad 4 kvar!!




söndag 8 mars 2015

Sockerberoende!!!!

I mitten av januari slutade jag röka!! WOHO!!! Hejja mig!! Är så nöjd och stolt!!


 
 
MEN!!! Då har dessvärre nikotinberoendet bytts ut mot SOCKERBEROENDE!!! Inte helt bra, men bättre än nikotin i alla fall, eller?!

Så, nu ska jag utmana mig själv!!
Under 5 dagar, från och med imorgon, får jag inte äta bakverk eller godis/snacks!! Jag tänker inte vara nitisk och ta bort socker som finns i maten som jag äter, men jag ska inte tillsätta socker i något, till exempel mitt thé.

Ska bli både läskigt och intressant att se hur fort jag får sockerabstinens och hur den yttrar sig...

I will keep you all uppdated!!