Tyvärr gick det inte att köra igång den här cykeln..
På ultraljudet visade det sig att jag har en folikel kvar i äggledaren. Hade den varit mindre än 10 mm i diameter hade det gått bra ändå, men den var 15 mm i diameter.
Trist som sjutton, men som min gynekolog sa, nu kommer jag vara i Danmark i mitten av Maj istället och det är inte fy skam :)
torsdag 4 april 2013
onsdag 3 april 2013
Nya tag!
Nu närmar det sig med storm steg!!
Den här månadens cykel kom igång igår så i eftermiddag blir det ultraljud för att se så allt ser bra ut.
Det man i huvudsak tittar efter är om jag har några cystor, om jag har det får jag inte påbörja hormonbehandlingen den här cykeln.
Så håll tummarna att det ser bra ut är ni snälla :)
Den här månadens cykel kom igång igår så i eftermiddag blir det ultraljud för att se så allt ser bra ut.
Det man i huvudsak tittar efter är om jag har några cystor, om jag har det får jag inte påbörja hormonbehandlingen den här cykeln.
Så håll tummarna att det ser bra ut är ni snälla :)
fredag 22 mars 2013
Nytt försök!!
Jag hade planerat att vänta till näst, nästa cykel som ska starta runt den 27 april, men det blir inte alltid som man tänkt sig.
Min gynekolog i Stockholm har nämligen semester veckan efter, när jag behöver komma på ultraljuds undersökningar.
Detta innebär att jag inte skulle kunna påbörja IVF 2 förens i slutet av maj?!?! Dit är det JÄTTE LÄNGE!!
Inte ok för mig!
Så då beslutade vi att köra igång direkt när nästa cykel börjar, vilket är någon gång under påsk helgen!
Rätt passande att jag ska producera ägg i påsk veckan :)
Jag var lite orolig över att köra igång så snart efter det förra försöket men min gynekolog försäkrade mig om att det inte skulle vara några problem alls.
Så då känner jag mig lugn.
Det känns faktiskt skönt att komma igång direkt igen.
Fast, jag kan ju inte säga att jag längtar till att ta sprutorna varje kväll igen.. :/
Har även pratat med Storkkliniken och de har ordinerat att jag ska börja med den högre dosen av hormonet, alltså 375 enheter från dag ett. Sist fick jag börja med 300 och de sista dagarna 375, men nu blir det fullt blås direkt.
Hoppas att det ger massa starka friska ägg!!
Min gynekolog i Stockholm har nämligen semester veckan efter, när jag behöver komma på ultraljuds undersökningar.
Detta innebär att jag inte skulle kunna påbörja IVF 2 förens i slutet av maj?!?! Dit är det JÄTTE LÄNGE!!
Inte ok för mig!
Så då beslutade vi att köra igång direkt när nästa cykel börjar, vilket är någon gång under påsk helgen!
Rätt passande att jag ska producera ägg i påsk veckan :)
Jag var lite orolig över att köra igång så snart efter det förra försöket men min gynekolog försäkrade mig om att det inte skulle vara några problem alls.
Så då känner jag mig lugn.
Det känns faktiskt skönt att komma igång direkt igen.
Fast, jag kan ju inte säga att jag längtar till att ta sprutorna varje kväll igen.. :/
Har även pratat med Storkkliniken och de har ordinerat att jag ska börja med den högre dosen av hormonet, alltså 375 enheter från dag ett. Sist fick jag börja med 300 och de sista dagarna 375, men nu blir det fullt blås direkt.
Hoppas att det ger massa starka friska ägg!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
