tisdag 30 juli 2013

Nära

Nu är det nära.
Den här gången kommer jag bo i Malmö istället för Köpenhamn.
Så på fredag tar jag tåget ner.
Äggplocket sker på lördag kl:09.00 och insättningen blir på måndag kl:13.00.
Det innebär att jag har några fler sprutor att ta men den sista blir på torsdag kväll. Skönt!!
Just nu känner jag mig som en svullen nåldyna och har den här gången fått ett flertal blåmärken.. Inte så kul.
Donator är vald och jag har en väldigt bra känsla inför det här försöket.
Självklart känner  jag även oro men förvånansvärt lite..
När jag tänker tillbaka till mitt första försök med inseminering 1 maj förra året så minns jag hur säker jag var på att det skulle funka.
Det skulle ta på första försöket, det fanns liksom inga andra alternativ i mitt huvud.
Men, det blev inte riktigt så..
Men, som sagt, jag har en bra känsla och den får banne mig hålla i sig nu!

söndag 28 juli 2013

Ultraljud imorgon!

Imorgon bitti ska jag på ultraljud.
Då ska de titta hur många ägg jag har och hur stora de är.
När jag får veta det ska jag ringa Storkkliniken och kommer då få veta vilken dag det blir äggplock.

Det är lika frustrerande varje gång att jag inte kan boka varesig resa eller boende i förväg, för man vet aldrig med säkerhet vilken dag det blir..
Jag som ÄLSKAR att planera långt i förväg.. Jag får se det som terapi helt enkelt  :)

Tittar just nu på Avatar för hundrafemtielftegången eller nått och började storgråta när han är i sin Avatar kropp och springer för första gången..
Det kan vara så att jag är LITE påverkad av hormonerna just nu...


Ikväll blir det hormonspruta nr:7 och jag har hittills tagit 2 sprutor med Orgalutran (det är Orgalutranen som stoppar min naturliga ägglossning).
Det börjar kännas lite svullet och ömt i äggledarna och hela jag har svullnat upp..  Vet inte om det är min fantasi eller om jag svullnar mer och mer för varje behandling. Det känns i alla fall så...


Ungefär så här svullen känner jag mig  ;)







fredag 26 juli 2013

JIPPIE!!!

Det finns en hel del underbara och hjälpsamma människor därute!!

Fick idag tag på den gynekolog jag har tid till på måndag.
Förklarade läget med medicinerna och de sa direkt att:"Det är inga problem, det fixar läkaren till dig när du är här"
Åh, vilken lättnad!!

Jag har en så otroligt bra känsla inför det här försöket så jag vet inte vad jag hade gjort om jag blivit tvungen att avbryta!

Mycket nöjd tjej!!

Notera även att jag, OM jag måste göra om det här igen, definitivt kommer byta från grinkärringen till gynekologen jag ska träffa på måndag.
Ska höra med honom när jag är där om det går bra så jag vet redan nu.