lördag 20 juni 2015

Min resa hem från Täby

Jag kände att jag kan välja om jag vill se tillbaka på den här resan hem med irritation eller se på den som ett äventyr.  Jag väljer Äventyret!!
Vi vaknade utvilade och nöjda hos vännerna i Täby.
Först fick Aslan sin medicin och sen åt jag frukost.
När vi hade packat allt var det dags att ge sig av.
Vi hade turen att få sällskap av Johanna och Alvin så det var en resa vi såg framemot katterna och jag. 
Efter en skön promenad kommer vi till Viggbyholms Trafikplats och väntade där på bussen. När den kom fanns det bara plats för en vagn. Jag sa åt Johanna att åka med, tänkte att det inte borde ta så lång tid innan nästa buss kommer.
Men se där bedrog jag mig!
Det var 24 minuter till nästa buss! WHAT!! Hemma hos mig är det max 15!
Okej, fram med SL-appen och försöka hitta alternativ.
Såg då att Roslagsbanan skulle gå från Galppfältet samma tid som nästa buss skulle gå.
Så jag travade iväg mot tåget, föredrar att gå lite än att stå still och vänta.
Sagt och gjort, kommer till stationen och fick vänta i ca 5 minuter på tåget, perfekt!
När det var dags att kliva på var jag så fokuserad på att hitta en tågvagn där vagnen med katterna skulle få plats så jag missade att kolla om djur fick var i där.
När konduktören kom blev han mycket arg och skällde på mig för "Här får inga djur vara!! Det är en STOR skylt med en överkryssad hund på den här dörren!!"
"Oj, förlåt! Det missade jag! Vill du att jag byter tågvagn vid nästa station?"
Då tittade han sig omkring, lutade sig fram mot katterna och säger med ett stort leende "Äsch, de sitter ju i en vagn. Ni kan vara kvar här."
Sen gick han vidare.
Skönt! Då slapp jag släpa av och på vagnen igen, den väger ju lite med både katter och packning.
Sen kom nästa grej, tåget går bara till Universitetet!! Så där blev det byte till tunnelbanan.
Men inget ont som inte har något gott med sig! För några dagar sedan fick jag ett glassogram från min hyresvärd Diligentia som det var sista dagen att använda idag, så jag löste in den på Pressbyrån vid Universitetet :)
Efter det så flöt allt på bra och nu är vi på bussen mot Björknäs.
Bara ca 4 minuter kvar sen är det här ÄVENTYRET slut.

tisdag 16 juni 2015

Härlig dag!!

Vilken härlig dag!!
Frukostbuffé på jobbet, lunch med härliga kollegor från andra delar av landet, goda nyheter i brevlådan och nu ska jag hämta underbara Hampus på dagis och vara barnvakt ett tag!!

UNDERBAR DAG!!!!

måndag 15 juni 2015

Jag gjorde det!!

För första gången på ca ett år har jag idag arbetat sex timmar.
Det gick över förväntan!
Jag var fokuserad och alert hela tiden.
På vägen hem blev jag väldigt trött men inte helt utmattad som förut.
Det känns väldigt lovande och jag hoppas det håller i sig.
Har, tills nu, arbetat fyra timmar per dag i ca fyra månader.
Målet är att jag ska gå upp till 100 % i slitet av september så nu håller jag tummarna att det går vägen.
Jag känner mig hoppfull.