onsdag 10 juni 2015

Tillbaka!!

Har många gånger under senaste tiden tänkt på saker som jag velat skriva ner här, men har glömt om och om igen!!
Så nu kommer ALLT!! :)

1. Jisses vad jag saknar klockan på Katarinahissen!! Varje gång jag kommer till Slussen tittar jag upp för att se temperatur och tid, men det är bara tomt!!
Blir lika besviken varje gång..

2. Studenterna!!
Gud vad roligt det är att se alla dessa glada ungdomar som slutat skolan. Men, måste de vara dyblöt av öl och annan dryck? Vad är nöjet med det?
När jag tog studenten i Kalmar, på Stenåldern,  eller, kanske inte riktigt så länge sedan, då tågade avgångsklasserna genom Kalmar och i princip alla kom ut på gatorna och grattade och firade med oss.
Vi var finklädda och pyntade med blommor i band runt halsen.
Jag skulle inte ha uppskattat att bli nersprutat med alkohol i det läget.. Men det kanske bara är jag som känner så.
Samtidigt som jag känner glädje med årets studenter så blir jag lite ledsen.. Har senaste veckan försökt komma underfund med varför..
Varför blir jag gråtmild när jag ser dem, vad är det som är negativt med att ta studenten?
Får fnula vidare på den helt enkelt!

3. Min kropp!
Japp, min kropp! Denna skapelse som jag vanvårdat till och från de senaste 15 åren.
Jag trivs INTE i min kropp!!
I och med den känslan ställde jag mig i bara underkläderna framför spegeln häromdagen och tvingade mig själv att säga minst tre positiva saker om dem.
Den är mjuk.
Fina ben 
Fina bröst
Nästa gång, om en vecka ska jag göra om det och hitta minst sex positiva saker.
Oavsett om jag går upp eller ner i vikt, känns det viktigt för mig att uppskatta och trivas i min kropp!!

4. Gravida kvinnor.
Japp, det hugger till i hjärtat VARJE GÅNG jag ser en gravid kvinna.
Jag lider inombords varje gång jag hör talas om någon som ska ha eller har fått barn.
Det handlar INTE om att jag missunnar dem sina graviditeter och barn, jag blir ju bara så avundsjuk.
Även fast jag valt att inte genomföra mitt sista IVF så finns ju längtan efter ett eget barn kvar. Det kommer nog finnas kvar resten av livet eller tills jag får ett eget barn, vilket jag ff hoppas på.

5. Bakverk
Jag önskar att jag en dag i veckan kunde äta hur många bakverk som helst, utan att de gör någon inverkan på min kroppshydda!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar