torsdag 26 februari 2015

Svårt att be om, och att bli ombedd om hjälp..


 Att be om hjälp är aldrig lätt..
Inte bara för den som ber om hjälp, utan även för den som blir tillfrågad.

Är i ett läge då jag bett en nära vän om hjälp och försökte vara tydlig med att jag inte tar illa upp om jag får ett nej, snarare att jag förväntar mig ett nej men självklart hoppas att det blir ett ja.

Jobbigt läge både för vän och mig...

Försöker samtidigt lösa problemet på annat håll, men det verkar gå lite sisådär...

Håller tummar, tår och tassar att det löser sig på något sätt.
Försöker tänka att:"det fixar sig alltid", men, när tar "alltid" slut?
Har genom åren tagit mig igenom många svårigheter tack vare att det alltid har "fixat sig".

Nu hoppas jag att det håller i sig en gång till, så ska jag se till att aldrig mer hamna i den här situationen igen!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar