måndag 9 mars 2015

Dag 1 av 5 avklarad med BRAVUR!!!!

Jag önskar jag kunde säga att: "det var lugnt, inga problem, var inte sugen på sötsaker alls idag"
Men så var det VERKLIGEN INTE!!!

När jag kom till jobbet och skulle hämta den obligatoriska koppen thé så stod det en låda med Bondkakor på bänken. BONDKAKOR!!! Jag älskar bondkakor, eller, tja, alla sorters kakor.. Men just idag var det Bondkakor jag inte kunde leva utan!! Eller, ja, alltså det kändes så just i den sekunden. Snacka om att vara beroende... 
Känslan kan verkligen jämföras med abstinensen jag fick när jag precis slutade röka..

Jag gjorde i alla fall mitt thé och var precis på väg att ta två kakor när jag kom ihåg, idag är ju första dagen av fem utan godsaker!!
Så, vad gjorde jag?
Tog jag någon kaka, eller stod jag emot?


JAG STOD EMOT!!!

Istället för att ta en kaka eller två, gick jag till kylen och hämtade ett päron! Mycket nöjd tjej!!



1 dag avklarad 4 kvar!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar